• Požádejte o nabídku
  • Dehydratace hrozí i v zimě. Vyhněte se zdravotním problémům!

    Zveřejnil ,
    Dehydratace hrozí i v zimě. Vyhněte se zdravotním problémům!

    Je paradoxní, že rizika plynoucí z dehydratace si více uvědomujeme v letním období. V letní sezóně přitom zpravidla dodržujeme pitný režim pečlivěji, než v zimě. Na cyklistický výlet nebo na horský treking si každý poctivě přibalí velkou láhev vody. Také při práci v kanceláři nás pohled na rozpálené slunce za okny nutí k tomu, abychom častěji navštívili výdejník na vodu.

    Ale co v zimě? Už v těchto dnech se teplota pohybuje kolem nuly, zima se tedy nezadržitelně blíží. Co jste dnes vypili?

    Nejčastější odpověď asi bude „kávu a čaj“. Chladné období svádí ke konzumaci horkých nápojů. Kromě těchto standardních nápojů se oblibě těší také horká čokoláda, případě na vánočních trzích tolik vyhledávané svařené víno či grog. Jenže kromě toho, že tyto nápoje mohou popálit ústa i žaludek, mají ještě jednu nevýhodu: nejsou prospěšné z hlediska hydratace organismu. Černý čaj, káva ani alkohol se do pitného režimu nepočítají.

    V zimě je zkrátka nutná voda a to ve stejném množství, jako v létě. Tedy ideálně 2 až 3 litry. Protože chybí teplo, které povzbuzuje k vypití správného množství tekutin, je správné dodržení pitného režimu opravdu těžké. Je nutné si vypracovat zvyk.

    Nabízíme 7 dobrých rad.

    • Sklenice vody hned po probuzení. Ideální způsob, jak začít den. Jednak přináší výborné osvěžení, jednak tělo dostane první dávku drahocenných tekutin, kdy je potřebuje nejvíce;
    • Horké nápoje nijak nezakazujeme. Zkuste si ale zvyknou každý jeden hrnek nápoje pro zahřátí doplnit sklenicí vody. Obzvláště to platí pro kávu, která je diuretickým nápojem, který zároveň silně dehydruje;
    • V práci dělejte pravidelné přestávky, při nichž navštivte automat na vodu. Aquamaty POU nabízí tu nejčistší vodu prostou jakýchkoli nečistot a bakterií;
    • Jezte čerstvé ovoce a zeleninu;
    • Hlad často bývá převlečená žízeň. Máte-li pocit hladu, napijte se nejprve šálku bylinkového čaje, sklenice vody nebo sody ze sodobaru;
    • Hodně pijte vždy při přechodu z chladného prostředí do teplého – například při návratu domů či při vstupu do horské chaty po lyžování nebo do sauny;
    • Nikdy nečekejte na to, až dostanete žízeň!