• Požádejte o nabídku
  • Nápojoví giganti čelí rostoucímu odporu proti lahvové vodě. S jakými opatřeními přichází?

    Zveřejnil ,
    Nápojoví giganti čelí rostoucímu odporu proti lahvové vodě. S jakými opatřeními přichází?

    Manažeři velkých nápojových koncernů si drbou hlavy. V ohrožení je jejich významný zdroj zisků. Do krize se dostala výroba lahvové vody: relativně snadná a nízkonákladová a přitom úspěšně generující tržby v řádu desítek miliard dolarů.

    To však nemusí dlouho platit . Jestliže v roce 2018 přesáhly celosvětové tržby podle agentury Bloomberg 130 miliard dolarů, letos dochází k výraznému poklesu. Nižší prodeje veřejně ohlásily například společnosti Danone a Coca-Cola.

    Důvodem je negativní postoj médií i veřejnosti vůči plastovým lahvím na jedno použití. O vodu stáčenou do lahví ztrácí zájem například americké střední a vysoké školy, které pro své studenty hledají jiné alternativy, jako jsou výdejníky na vodu s napojením na vodovodní síť.

    Nápojové automaty na lahvovou vodu se vytrácí také z kancelářských budov, administrativních center a institucí působících ve veřejném sektoru.

    Globálně proslulé firmy přichází s různými způsoby, jak opustit démonizované plastové lahve.

    Firmy, jako je Pepsi nebo Danone, se rozhodly upřednostnit plechovky. Zatímco hliníkové plechovky Pepsi se rychle množí v amerických restauracích a stadionech, konkurenční Danone se snaží ovládnout trh ve vybraných evropských zemích.

    Coca-Cola představila speciální nápojové automaty nabízející za dolar rozpustnou směs různé chuti. Produkt bude brzy testován v mnoha kancelářích, školách a nemocnicích.

    Klidný nezůstává ani vůbec nejmocnější hráč na trhu, společnost Nestlé. Pro své zákazníky chystá speciální „dávkovač“, jenž obohatí vodu z kohoutku příchutí, případně jí dodá bublinky.

    Zdali tyto inovace osloví zákazníky lze v tuto chvíli jen těžko říci. Reakce expertů jsou zatím poněkud rozpačité. „Nevidím zde potenciál snížit globální uhlíkovou stopu,“ zmínil Howard Telford, šéf sekce nealkoholických nápojů pod agenturou Euromonitor. „Jako by hlavními hodnotovými faktory byly příchutě, sycení a dodávání aditiv pro zvýraznění chutě vody.

    Poraďte se s našim odborníkům na vodu, najde vám ten správný produkt pro vaše podnikání