• Požádejte o nabídku
  • Pije vaše dítě dost vody?

    Zveřejnil ,
    Pije vaše dítě dost vody?

    Školní věk. Sami to známe z našich vzpomínek, co všechno jsme v ten čas prožívali: samé objevování, nudné vysedávání ve školní lavici, poznávání prvních kamarádů, hry, lumpárny. Tolik věcí zaměstnává dětskou pozornost, stěží tak vaše ratolest může přikládat důležitost otravným rutinám, jako je například dodržování pitného režimu.

    Jenže v tom je ten háček. Dítě musí pravidelně pít – a tím nemyslíme sladké džusíky a limonády, které se sice tváří jako ty nejzdravější a nejbohatší na vitamíny, ale ve skutečnosti mohou dítěti jen přivodit závislost na cukru.Jediným správným zdrojem tekutin je pitná voda – křišťálově čistá, jakou nabízí jen kvalitní automaty na pitnou vodu.

    I dítě totiž čelí riziku dehydratace. Možná ani netušíte, že některé z typických projevů dětské nespokojenosti, nesoustředěnosti či netečnosti, které dospělí většinou přičítají nedostatku kázně, může způsobovat právě dehydratace.

    Patří mezi ně například:

    • neschopnost koncentrace nebo nejasné projevování myšlenek;
    • náladovost, přecitlivělost;
    • neschopnost věnovat pozornost věcem či lidem kolem;
    • pláč, při kterém dítě roní málo slz nebo vůbec žádné;
    • celková ospalost.

    Dítě potřebuje pít vodu. Ačkoliv jí kvantitativně nevyžaduje takové množství, jako dospělí, její nedostatek může mít fatálnější důsledky. Děti mají poměrně více vody v těle než dospělí (roční dítě až 65%). Také jejich mozek obsahuje větší množství vody a tento při absenci vody v těle nepracuje tak, jak by měl.

    Doporučujeme pořídit si výdejník na vodu a dodávat dítěti v pravidelných dávkách kvalitní tekutiny. Děti ve věku 4 až 13 let musí vypít 6 až 8 sklenic vody denně. Více tekutin vyžadují děti, jež jsou výrazně větší, než děti v daném věku bývají, dále sportující děti a konečně také záleží na roční době – v létě je pochopitelně zapotřebí vypít více, než v zimě.

    Jak děti přimět, aby dobrovolně konzumovaly přiměřené množství vody? To je záležitost psychologie. Poměrně dobře ale mohou fungovat tyto metody:

    • udělat z pití pravidelnou rutinu, na kterou si dítě zvykne stejně jako například na čištění zubů. Sklenice vody k snídani, před odchodem do školy, odpoledne, před večeří… samozřejmě snáze dítě zvyk přijme, bude-li tento zvyk dodržovat celá rodina;
    • hovořit často o důležitosti a prospěšnosti vody. A mluvit i o špatných příkladech, které přináší neochota pít nebo nadměrné pití sladkých a nezdravých nápojů;
    • používat veselé a dětmi oblíbené láhve, třeba s motivy jejich oblíbených kreslených nebo zvířecích hrdinů.

    Ujistěte se, že o pitný režim pečuje i škola, již vaše dítě navštěvuje. Ideální je, pokud je ve škole také přítomen kvalitní nápojový automat na vodu.