ve dnech 6.-10. září probíhá kampaň s názvem Týden nulového odpadu (Zero Waste Week – ZWW). Cenami ověnčená kampaň má za úkol zvýšit povědomí o dopadu odpadů na životní prostředí. Ať už jednáte sami za sebe, za firmu, školu nebo jiné společenské uskupení, můžete se k iniciativě připojit a omezit tak množství odpadů, které končí na skládkách.
Iniciativa byla založena v roce 2008 paní Rachelle Strauss. Prvopočátky však sahají až do roku 2004, kdy silné záplavy postihly vesnici Boscastle v hrabství Gloucestershire ve Velké Británii, které přímo zasáhly i rodinu Straussových a přiměly Rachelle, aby začala jednat tak, aby v budoucnu zabránila podobným situacím. Uvědomila si totiž, že za záplavy může klimatická změna způsobená člověkem, a proto je třeba přijmout nezbytná opatření, jejich důležitost je významná i v dnešní době. V následujících letech rodina Straussových pojala svůj zájem o udržitelnost jako vlastní osobní výzvu ke snížení svého dopadu na životní prostředí.
Ačkoliv výzva začala jako iniciativa Spojeného království, v roce 2017 bylo zapojeno už 73 zemí, z nichž většina nyní pořádá vlastní kampaně v rámci ZWW.
Zero Waste Week se řídí rčením, že neexistuje místo, které bychom mohli označit slovem „pryč“, v praxi to znamená, že pokud chceme něco dát pryč, věc nepřestane existovat, jenom je přesunuta na jiné místo, kde může narušovat místní ekosystém. Hlavní směrnicí kampaně je vnést lidem do povědomí, že jsme všichni, ať jako jednotlivci či jako kolektiv zodpovědní za to, co konzumujeme, a že krátká doba použitelnosti je jen malou částí celkového životního cyklu jakéhokoli produktu.
Hlavní směrnicí kampaně je vnést lidem do povědomí, že jsme všichni, ať jako jednotlivci či jako kolektiv zodpovědní za to, co konzumujeme, a že krátká doba použitelnosti je jen malou částí celkového životního cyklu jakéhokoli produktu. Ve společnosti Waterlogic má pro nás velký význam snižování odpadů a omezení dopadu, který má naše podnikání na životní prostředí. Vzhledem k tomu, že dopad změny klimatu je každým rokem stále větší, je to naše zodpovědnost, kterou bereme velmi vážně. Chceme také hrát zásadní roli v edukaci našich zákazníků a povzbuzovat je, aby při ochraně naší planety činili totéž.
Zde je několik příkladů toho, jak pomáháme:
- Našich 1,4 milionu výdejníků vody rozmístěných po celém světě pomáhá eliminovat 23,8 miliardy jednorázových plastových lahví každý rok, které by jinak skončily na skládkách nebo v oceánech.
- Dalších 30 milionů lahví ročně eliminujeme z odvětví pohostinství, které nahrazujeme opakovaně použitelnými skleněnými lahvemi.
- Renovace stávajících výdejníků je další způsob, jak Waterlogic snižuje množství odpadu. Jen v roce 2020 bylo zrenovováno 21 624 strojů a cíl je dosáhnout do konce roku 2021 přes 27 000 renovovaných strojů.
- S našimi dodavateli jsme vyvinuli opakovaně použitelné a recyklovatelné schéma balení, které výrazně snižuje množství odpadů.
Důsledně hledáme způsoby, jak omezit plýtvání ve všech aspektech našeho podnikání a víme, že před námi i našimi zákazníky leží ještě spousta práce. Společnou spoluprací se pozitivní dopad násobí. Chcete-li se hlouběji podívat na naše ekologické iniciativy, můžete si zde stáhnout naši zprávu o ekologičtějším myšlení nebo zde navštívit naši stránku o udržitelnosti.
Pokud se do iniciativy ZWW chcete také zapojit a pomoci tak řešit udržitelnost, navštivte tyto webové stránky a začněte s eliminací odpadů ještě dnes!